Nepřehlédněte
Upcyklace šatníku aneb Jak ze starých kousků vytvořit znovu nositelné oblečení
Dlouhá hříva během chvíle? Díky prodlužování vlasů žádný problém
newsletter
Chcete být informování o nových článcích? Přihlašte se k odběru novinek
Lepší vrabec v hrsti než holub na střeše
Během posledních pěti let vzrostl počet pořadů o vaření o více než sto procent. Supermarkety a hypermarkety se předhání ve slevových nabídkách luxusních i průměrných potravin, a chudák zákazník přejíždí z jednoho obchodu do druhého, aby pořídil to, co potřebuje, co nejvýhodněji. Není se čemu divit. Když spustí v pondělí obchod akci na t-bone steak, ve středu zlevní druhý řetězec hanger steak, další rump steak a ve čtvrtek přinese slevy jeden z největších hypermarketů v zemi na rib eye steak a sirloin, jde z toho člověku hlava kolem. Přehled ale musí být.
Stejně tak to je se zeleninou, jogurty, sýry, uzeninami, pečivem, moukou, cukrem, vejci, máslem a toaletním papírem.
I Šimek s Grossmanem …
V novinách se dočtete, že takové marketingové akce jsou naprosto neúnosné a takhle to dál zkrátka nejde. Řetězce si na sebe v kolotoči slev ušily bič. To je jistě pravda, ale jestli si za to nemohou tak trošku sami. Copak marketingoví ředitelé nečetli povídku Miloslava Šimka a Jiřího Grossmana Exkurze do ZOO? Možná ne, ale jistě slyšeli nepřekonatelný výrok: „Nechci slevu zadarmo.“ Aby se celá situace dohnala ad absurdum, ze zlevněného nákupu vám při platbě debetní kartou vrátí banka až pět procent na váš běžný účet. Pokud vaše banka takový bonus klientům nenabízí, nevadí. Můžete využít jiných služeb – například si dobít peníze do online peněženky nebo podobného produktu, skrze nějž dostanete zpět při online nákupu peníze. Aby byla ruka ďáblova co nejdelší, můžete si pořídit kreditní kartu a získat s ní spoustu dalších slev.
Za slevou až na kraj světa
Během obyčejných všedních dní, kdy zákazníci stojí frontu u pokladny, strkají se u pultu s masem, regálů s pečivem, u chladicích boxů, u mrazáků a přetahují se o poslední láhev zlevněného kečupu Mild, není situace zdaleka nejhorší a vyhrocená.
Do tuhého jde před Vánoci, Velikonoci a před začátkem jakéhokoli státního svátku, kdy se musí dle zákona uzavřít veškeré obchody nad 200 metrů čtverečních. To začíná opravdová strkanice ve všech odděleních napříč všemi obchodními řetězci. Fronty u kasy dosahují astronomických délek a při pohledu na hodinky na mobilu, na hodiny u kasy nebo na náramkové hodinky protáčí zákazníci panenky. Někteří si uleví nadávkami, jiní si ve frontě přečtou magazín, který odloží před samotnou pokladnou do boxu s nanuky.
Tolik slev nemají ani v západní Evropě, píší noviny. Skoro to vypadá, jako by nikde na světě neexistovalo tolik zlevněných potravin jako v České republice. Možná, že mají noviny skutečně pravdu a držíme prvenství jako nejšetřivější národ světa. Nicméně kdyby nebyly ceny potravin o několik procent vyšší, než je tomu v sousedních zemích, nemusely by obchodní řetězce každý týden vydávat spoustu času, energie a peněz na výrobu a distribuci letáků se zlevněným zbožím.
Článek sponzoruje Helveti.cz.
Poslat článek
Tisk
Štítky: nakupování akce slevy hevleti