Nepřehlédněte
Vybíráme ideální osvětlení do kuchyně
Vánoce se blíží, je čas na nákup vánočního osvětlení
newsletter
Chcete být informování o nových článcích? Přihlašte se k odběru novinek
Krok za krokem: Jak na úspěšný LinkedIn profil?
Ve zkratce o LinkedInu
Sociální síť LinkedIn mnoho lidí podceňuje a příliš netuší, co od této platformy čekat. Mezi běžnými uživateli internetu panuje představa, že se jedná o formální síť, kde si lidé hledají práci a zaměstnavatelé naopak zaměstnance.
Dříve tomu tak možná i bylo, ale dnes již rozhodně neplatí, že by LinkedIn využívali pouze headhunteři. LinkedIn nabízí mnohem širší škálu možností od sdílení odborných článků, navazování kontaktů s ostatními uživateli, až po získávání kontaktů pro B2B byznys.
LinkedIn si v České republice zasloužil již 1,2 milionu aktivních registrovaných uživatelů. Využívá jej však doslova celý svět, a proto se stává velmi silnou sociální sítí vedle stálic jako je Facebook, Instagram nebo Twitter. Jedná se o nejpoužívanější pracovní sociální síť na světě.
Tip: Představte si pravidelně aktualizovaný profil se zajímavým obsahem a atraktivním vizuálem. Přesně takový může být váš profil na LinkedInu, kterým můžete měsíčně zaujmout stovky a tisíce vašich potenciálních zákazníků, klientů nebo obchodních partnerů.
5 tipů pro úspěšný LinkedIn profil
Chcete-li si vybudovat dobré jméno a využít k tomu LinkedIn, vyzkoušejte několik ověřených tipů, které vám zajistí kvalitní profil na této sociální síti. Každému, kdo pak navštíví váš profil, bude hned jasné, že narazil na profesionála, který ví, co dělá.
1. Začněte s kvalitní profilovou fotkou
Mnoho lidí stále dá na první dojem. Ten získá již při pohledu na vaši profilovou fotku, protože se jedná o první věc, kterou uvidí. Na jejím výběru si tedy dejte dostatečně záležet.
Formátem by měla profilová fotka odpovídat klasické pasové fotce, avšak samotný obsah fotografie toto pravidlo již nemusí splňovat. Vyberte takovou fotografii, na které působíte pozitivně, uvolněně a příjemně se usmíváte. Dbejte také na ostrost a kvalitu fotografie. Rozmazané, přetmavené nebo naopak přesvícené snímky nechte raději v šuplíku.
Zkontrolujte také pozadí fotky, které by mělo být čisté, nerušivé. Potencionálního návštěvníka by nemělo na fotografii rušit ani vaše oblečení. Zvolte tedy raději jednobarevné, elegantní oblečení bez divokých vzorů a nápisů.
Ideálním řešením se stává fotografie od profesionála, která působí dostatečně autenticky a podtrhuje vaši profesi.
Zajímavost: Každou vteřinu proběhnou na LinkedInu další dvě registrace. Počet uživatelů tedy velmi rychle roste.
2. Nepodceňte ani úvodní foto
Dalším důležitým vizuálním prvkem na vašem profilu se stává úvodní fotografie, která má za úkol dokreslit celý profil. Měla by odpovídat tématu vašeho profilu. Pro účetní se tedy hodí krásně seřazené šanony, online marketéři rádi vsadí na úhledně srovnaný stůl s počítačem a firmy na fotku naaranžují své TOP produkty.
Tip: Fotografie z fotobank (především těch neplacených) nepůsobí příliš důvěryhodně. Když můžete mít originální profilovou fotku, tak investujte čas i do tvorby té úvodní. Můžete také vytvořit jednoduchou grafiku v Canvě a vdechnout svému profilu život.
3. A anglicky umíte?
Na LinkedIn lze přidat jazyková mutace např. angličtiny a poté můžete mezi jazyky jednoduše přepínat. Anglická verze se vám bude hodit především pokud cílíte také na zahraniční firmy, klienty a uživatele, kteří by českému jazyku neporozuměli.
Naopak jestliže se věnujete výhradně českému trhu, nemá smysl mást návštěvníky vašeho profilu angličtinou. Stále ještě není pravda, že by každý v Česku uměl automaticky i anglicky.
4. Musí vám stačit pár slov
Nepřehledné a dlouhé odstavce textu nikdo nečte. Na svém profilu LinkedInu musíte své potenciální čtenáře zaujmou pouze několika větami v headlinu a následně v Summary.
Jak na kvalitní headline?
První text, který návštěvníci vašeho profilu uvidí, se jmenuje headline a nachází se přímo pod vaší profilovou fotkou. Nenabízí příliš prostoru, a přesto musí okamžitě zaujmout.
Headline by tedy měl být:
- Stručný – do headlinu se vám většinou vejde jedna delší nebo dvě kratší věty.
- Výstižný – měl by shrnovat základní a nejdůležitější informace o vás, čím se zabýváte nebo třeba v jakém oboru podnikáte.
- Originální – kopírování ostatních nemá ani v případě headlinu žádný význam. Naopak by vám mohlo uškodit. Popusťte uzdu vaší fantazii tak, jak jen to v tomto malém prostoru jde.
- Lákavý – zároveň by měl váš headline nalákat k prohlédnutí celého vašeho profilu.
Co se hodí napsat do Summary (shrnutí)?
Delším textem, kterým se můžete lépe odprezentovat a prodat své kvality, se stává tzv. Summary, neboli česky shrnutí. I přesto, že tento oddíl nabízí větší prostor pro psaní, doporučujeme jej pořád udržovat v rozumné délce.
Snažte se vyzdvihnout to nejzajímavější, kvality vašich služeb nebo produktů, zlehka naťukněte historii firmy, ale nebojte se být stále aktuální. Summary můžete pravidelně aktualizovat a zahrnout zde aktuální projekty, kterým se věnujete.
Pod Summary také můžete přidat odkaz na váš web, portfolio, e-shop a mnoho dalšího, který jasně povede návštěvníka přímo k vám.
Zajímavost: LinkedIn skvěle funguje také pro navazování B2B spoluprácí. Až 78 % firem používá LinkedIn ve svých B2B strategiích.
5. Kvalitní obsah láká kvalitní uživatele
Je potřeba si uvědomit, že základní princip LinkedInu funguje velmi podobně jako u ostatních sociálních sítí: Pokud se o svůj profil nebudete starat, nemůžete očekávat velké úspěchy.
Na LinkedIn je potřeba přidávat kvalitní obsah, pravidelně jej aktualizovat a zapojovat se do komunity. Nestačí jednou založit účet, nahrát na něj vše potřebné a čekat, že jej začnou navštěvovat stovky lidí.
Přímo na svém profilu můžete přidávat média, která působí profesionálně a vytváří zajímavý vizuální vzhled. Může se jednat o různé články k tématu, reference a doporučení, zajímavosti z oboru apod. Využít můžete jak nahrání souboru, tak přidání odkazu.
Zapojením do komunity na LinkedInu se o vás také dozví mnohem více uživatelů. Stačí přidávat relevantní komentáře k tématu, doporučit zajímavý článek nebo pogratulovat k úspěchu ostatních. Možná na váš komentář narazí budoucí zákazník, firemní partner nebo pravidelný čtenář.
Rada na závěr:
Na LinkedInu hraje kvalita přidávaného obsahu ještě větší roli, než u dalších sociálních sítí. Neprojdou vám zde nudné a fádní příspěvky jako jinde. Respektive projdou, ale bez povšimnutí. Zkuste si pečlivě rozmyslet, jaké publikum zde chcete oslovit a jakým obsahem se vám to skutečně povede. Můžete si také tvořit speciální obsahové plány pro LinkedIn, kde jednoduše platí pravidlo: Méně je někdy více.
Poslat článek
Tisk
Štítky: sociální sítě, profil, LinkedIn, kontakt, podnikání