newsletter

Chcete být informování o nových článcích? Přihlašte se k odběru novinek

První den v práci jako personalista

 
První den v práci jako personalista

Na internetu se to jen hemží radami, jak uspět při pracovním pohovoru. Ale kde jsou informace, jak uspět při pohovoru z té druhé strany?

 

 

Ano, někdo může namítat, že výběrová řízení dělají lidé s vhodným vzděláním. Jenže ne každá firma má vlastního personalistu. A co pak taková firma, která teprve začíná.

V prvé řadě je potřeba mít na paměti, že pohovor sjednáváte ve vámi známém prostředí. VŽDYCKY. Dejte pozor na to, ať vás nikdo neruší a pokud se necítíte nejlépe, přizvěte někoho ze současných pracovníků, ať dělá zápis. Budete na uchazeče dva a tím jistější. Naopak dotyčný bude cítit vaši sílu.

Uvědomte si, že uchazeč vás nezná. Můžete být malá firma, ale tím se nenechte „zahnat do kouta“. On je tu, protože stojí o práci právě u vás. A když náhodou nevíte, co říct, nechte mluvit uchazeče.

Vždy se předem připravte, pokud máte jeho životopisu, prostudujte, udělejte si poznámky, zvýrazněte. Jedině tak budete profesionálové. Víte, co chcete, před sebou máte údaje a teď si musíte ujasnit, zda tento uchazeč se skutečně na práci hodí.

Začnete představením, poté vyzvete uchazeče, ať něco o sobě poví. Tím uvidíte, jak se umí projevovat a je jedno, že to vše máte před sebou na papíře. Vy jej sledujete a můžete si dělat poznámky. Následovat by měly případné otázky na doplnění údajů a poté již představujete vy firmu i pozici. Na závěr toho se ještě zeptejte, zda jeho zájem o tuto pozici trvá. Většinou odpoví, že ano. Může se totiž stát, že uchazeč ztrácí o pozici zájem, dokonce cítí, že je podveden a že to není to, co chtěl. Pocit viny jednoduše na něj přenesete právě touto otázkou – dali jste mu možnost a on se vyjádřil. Pokud váhá, ihned jej škrkněte, takového pracovního nepotřebujete – brzy či později vám stejně odejde. A pokud trvá na tom, že o práci stojí, pocit viny jste právě přenesli na něj. Pokud se bude zlobit, pak jedině sám na sebe.

A rady na závěr: méně je někdy více – zbytečně všechno o pozici i firmě neprozrazujte. Nemusí hned vědět všechno a navíc si veškeré informace nejspíš ani nezapamatuje. Vy se jen do toho zbytečně zamotáte. Pokud bude mít dotaz, jistě se zeptá, a zvlášť, když ho k tomu vyzvete.

zdroje: obrázky google.cz

 

 

2014.01.15 | Darina Adámková | přečteno: 9353x
 

Poslat článek
Tisk

Štítky: práce zaměstnání pracovní právo personalista jak vybírat zaměstnance

 
archiv

Nejzajímavější články

 

Soutěž o poukazy na procedury se salónem estetické péče Ronia

Soutěž již byla ukončena. Děkujeme za účast a gratulujeme výhercům! ...
 
celý článek | Martina Limbergová | 2015.06.30 | přečteno: 11585x

Jaké mají Velikonoce v USA?

Velikonoce a jejich tradice jsou již za rohem. Velikonoční zvyky v České republice mají spoustu příznivců i odpůrců kvůl...
 
celý článek | Petra Zápotočná | 2018.03.26 | přečteno: 1696x

Vybíráte novou kabelku? Jaro a léto je ve znamení barev a vzorů

Jaro je v plném proudu, a i když nám zatím ukazuje celkem proměnlivou tvář, je nejvyšší čas pustit ho i do svého...
 
celý článek | Martina Limbergová | 2016.04.21 | přečteno: 11169x

Stává se z vás šedá myška? Únava, stres a spousta práce…

Jste samá práce a žádná zábava? Okolí vám neustále opakuje, jak vypadáte bledě, unaveně a celkově ve stresu? Přestává...
 
celý článek | Monika Holemá | 2013.05.07 | přečteno: 9346x
 

Portál pro ženy